سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/8/21
11:37 صبح

شما حساب و کتاب بلدی؟!

بدست تقی سهیلی در دسته حسن روحانی، مذاکره با 1، 5، عزت طلبی، موجودی صندوق ملی، فاطمه آلیا، رسانه های بی مزد و مواجب

باسمه تعالی
 
 
چند روز قبل خانم فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس طی اظهار نظری که بیشتر جنبه انذار داشت و به منظور تقویت موضع مذاکره کنندگان ایرانی صوت گرفته بود خطاب به دولتمردان گفت: لطفا موجودی کیف پولتان را به بیگانگان نگوئید. وی در ادامه همچنین اشاره کرده بود که مردم ایران پشت سر مواضع عزتمندانه نظام هستند و تاکید کرده بود که اگر زنان کشور نیمی از طلاهایشان را به پای رهبری بریزند، بانک های آمریکا را با آن می توانیم بخریم.
به خوبی روشن است که این سخنان در حال و هوای عزت خواهی و تقویت اقتدار هیأت مذاکره کننده ایرانی است که طرف مقابل را بیش از حد مقتدر تصور نکند و این پیام را به دشمنان می دهد که احساسات عزتمندانه در ایران بسیار پررنگ است.
جالب است که تعدادی از رسانه های مدعی طرفداری از دولت و تیم مذاکره کننده ناگهان به سوی این نماینده مجلس هجوم برده و با حساب و کتاب کردن های ریالی و دلاری تلاش کردند اثبات کنند که سخنان خانم آلیا پایه و اساس ندارد و نیمی از طلاهای زنان ایرانی کم است!
واقعاً اگر خود لابی صهیونیستی در ایران رسانه هایی داشت و می خواستند این رویکرد عزت طلبانه را تخریب کنند چه کاری بیش از این می کردند؟ آیا عمله بی مزد و مواجب، صفت بی راهی برای برخی از این رسانه ها است.
جالب است که این رسانه های حساب و کتاب بلد! هرگز به این نمی پردازند که وقتی قرار است در یک مذاکره بسیار حساس و مهم میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1، همه توانائی ها و امکانات کشور برای کنترل فضای مذاکره به کار گرفته شود و طرف مقابل مطمئن شود که ما می توانیم تحریم ها را مدیریت کرده و با سربلندی از آن عبور کنیم، سخن گفتن از خزانه خالی و گرفتاری اقتصادی چه منطقی می تواند داشته باشد جز بی تدبیری و خیانت ناخواسته؟!
آری ما با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجهیم اما بنا نیست مسائل خود را با بیگانگان در میان بگذاریم؛ آن هم بیگانه ای که قرار است با او زورآزمایی کنیم؛ آن هم بیگانه ای که خودش در اثر این تحریم ها و هزار درد بی درمان دیگر کمرش در حال شکستن است و برای رفع تحریم های ایران قند توی دلش آب می کند و ای کاش درست و حساب شده حرف می زدیم نه این که بگوئیم خزانه ما خالی است!! حالا اگر از جنابشان بپرسی چرا گفتی خزانه خالی است در حالی که مسئولین مربوطه می گویند خالی نیست؟ توجیهات لازم را در جیب دارند و یکی نیست بگوید مرد عزیز حساب و کتاب بلد! کمی از این توجیهات را جور می کردی برای نگفتن این حرف ها.
باز هم زنده باد خانم آلیا