سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/12/28
3:51 عصر

صیانت از رای مردم

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

خبرهایی که از برخی نقاط بهم رسیده واقعاً تلخ و نگران کننده است. برخی از دوستان موثق و مورد اعتماد از وقوع تقلب و ناپاکی در یکی از حوزه های انتخاباتی چیزهایی تعریف میکردند که جای تعجب و تاسف داشت.

اینکه عده ای بنام ارزشها و اصولگرایی دست به رفتارهای ناشایست بزنند تقریباً بدترین خیانتی است که میشود در حق اسلام و انقلاب کرد و درست به همین دلیل بیشترین حساسیت بایستی در بچه های معتقد به نظام و ارزشها نسبت به این مسائل باشد. قبلاً از رفتارهای مشکوک و نچسب این آقایی که نامش از صندوق بیرون آمده و تیم همراهش چیزهایی شنیده بودم ولی نه اینقدر خطرناک. دست زدن به آرای مردم نه چیزی است که بشود از کنار آن عبور کرد.

پس از شنیدن برخی اخبار در این مورد شخصاً تحقیقاتی بعمل آوردم و متوجه شدم با کمال تاسف مردم شهرستان های مهر و لامرد فارس با یاس و ناامیدی ، بغضی فروخورده را در گلو دارند و از اینکه آرای آنان مورد توجه قرار نگرفته و برخلاف نظر قاطبه مردم منطقه ، نام کس دیگری اعلام شده است بسیار عصبانی و متشنج هستند و تنها کورسوی امیدشان رسیدگی شورای نگهبان به شکایات میباشد.

از اینکه در این شرایط که شیرینی حضور پر افتخار مردم در عرصه انتخابات به کاممان نشسته است سخنی تلخ را پیش بکشم خیلی نگران و مردد بودم اما دل را به دریا زدم و حق خواهی را وظیفه ای تعطیل ناپذیر دیدم. باشد که تاثیری بگذارد و دل مردم را شاد و راضی تر ببینیم. اینهم آدرس وبلاگ یکی از دوستان که دقیقتر توضیح داده است:

Nasl3vomi.blogfa.com

 


86/12/28
3:38 صبح

پیروزی ملت

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

در یک وزن کشی اساسی، تیز هوشی و آدم شناسی ملت بیشترین رای را آورد و بقیه از جمله گروههای سیاسی با شرمندگی از روی باسکول پائین آمدند! بابت اینهمه شعور و فهم به نوبه خودم جبهه بندگی را به نشانه شکر بر خاک درگاه رب العالمین میسایم و خطاب به ملت خوبمان عرض میکنم: دمتون گرم! خداوند عالم دشمنتان را ذلیل و دوستانتان را دلشاد نماید که ندای نائب امام زمانتان را لبیک گفتید.

اما خودمونیم ؛ خیلی ترسیده بودیم بابت میزان مشارکت مردم. آهای همه اونهایی که ترسیده بودید! بروید و دعایش را به جان امامتان بکنید که خیلی هوایتان را دارد.

برای حضرات نماینده ها هم یک پیشنهاد دارم ؛ اگر بعنوان اولین اقدام خود در مجلس طی یک بیانیه سرسپردگی خود را نسبت حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نشان داده و به هتاکی های اخیر واکنش نشان دهید میتوانید تا حدودی اعتماد ملت را پاسخ گفته و ما و مجلس ما و نظام ما را در عالم ، محمدی صلی الله علیه و آله و سلم معرفی نمائید.

 


86/12/15
6:21 عصر

ما درک میکنیم

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

در حالی که راه امام امت و رهبر کبیر انقلاب اسلامی به روشنی در مواضع و مکتوبات ایشان متبلور است چگونه میتوان به تحریف نگاه ایشان اقدام کرد و در عین حال ادعای پیروی از خط امام را هم داشت. جواب مسئله به خوبی در تحلیل تاریخ صدر اسلام بخصوص مقطع پیش و پس ار رحلت خاتم الانبیا _ص_ قابل وصول است اما آنچه امروز به نظر میرسد این است که تمسک کردن به ظواهر و پوشاندن حقایق رفتار امام تاکتیک افرادی است که میکوشند از نام امام برای خود سپری جهت قدرت طلبی ها و انحرافات فکری بسازند. عده ای از کسانی که خود را خط امامی میدانسته اند در سالهای گذشته با پنهان شدن پشت سر بیت امام و در همان حال موضع گیریهای مخالف سیره امام سعی کردند از این تاکتیک قدیمی برای پیشبرد اهدافشان در این مقطع زمانی استفاده کنند و البته بر آگاهان معلوم است که برای این فرصت طلبان احترام خانواده امام هم تنها تا زمانی ارزش دارد که بتوانند از نمد آن برای خود کلاهی در بیاورند و الا همگان خواهند دید که در دریدن حرمت هر آنچه که به امام خمینی _ره_ مربوط شود این آقایان پیش قدم خواهند بود. دقیقاً یکی از دلایل برپایی بلوای اخیر همین نکته است که گروهی میخواهند گناه بی حرمتی به بیت امام را به گردن افرادی از طیف های گوناگون و حتی الامکان گروههای مخالفشان بیندازند تا قباحت آن از بین برود و آنگاه با خیال راحت به ترکتازی بپردازند. همانطور که همه میدانند امام ، خانواده خود را از ورود به عرصه سیاست منع فرمودند اما با این حال برخی گروهها با استقبال غیر عادی و عجیب از مصاحبه سید حسن خمینی و بزرگنمایی برخی قسمتهای آن تلاش کردند سناریوی خود را با حضور خانواده امام رنگ و لعاب جدیدی ببخشند. در این حال اقدام یک سایت اینترنتی در انعکاس یک مطلب نا بجا همه چیز را برای آتش بازی آقایان قبل از انتخابات آماده کرد. این ماجرا فقط کشته نداشت که آنهم به لطف حضرت حق تامین شد و رحلت مرحوم آقای توسلی همه چیز را آماده کرد تا حتی هتاک ترین افراد و گروهها نسبت به امام و انقلاب اسلامی هم به میدان آمده و فریاد مظلومیت سر دهند غافل از اینکه نسل خمینی از این بازیها گذشته است. امروز معیارگرایی ناشی از سه دهه مبارزه با شبکه های نفاق در داخل به ما آموخته است که هرگز مسحور این جریانات و شعبده ها نشویم. امام و کلام امام همچون خورشید نیمروز روشن و متجلی است.

ما درک میکنیم چه نسبتی میان بی تفاوتی نسبت به توهین به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم و نفی و تخریب تفکرات حضرت امام خمینی رحمه الله علیه با یقه دراندن برای خانواده آن امام وجود دارد!!

ما درک میکنیم چگونه میشود که کسی مزورانه و خائنانه با دشمنان امام نرد عشق ببازد و از این سو برای حفظ حرمت خانواده امام به رئیس جمهور حمله کند.

 

 


86/11/7
10:4 صبح

غزه ، امتحان ما

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

قصد ندارم به این بپردازم که اتفاقات این روزها در غزه نشان بلوغ در ملت مقاوم فلسطین و ضعف و فترت در دشمنان انسانیت است. این موضوع البته قابل توجه است که روند تحولات در فلسطین منجر به شتاب گرفتن فرایند کفر به طاغوت در سراسر جهان گشته و جانهای مشتاق را برای شنیدن پیامهای فطری و عدالتجویانه آماده ساخته است.

آنچه ذهنم را مشغول کرده نحوه برخورد ما با این اتفاقات در عالم است. البته این سنت قرآنی است که نابود کننده طاغوت ، ملک و عظمت را از خداوند پاداش خواهد گرفت چنانچه فرمود: داوود جالوت را کشت و به او حکومت عطا شد اما آیا وافقاً رفتار ما بعنوان داعیه داران مبارزه با طاغوت در عالم مناسبتی با این نقش داشته است.امروز که در میانه ماه محرم الحرام قرار داریم و عزاداری عاشورای حسینی را پشت سر گذاشته ایم باید با خود بیندیشیم که آیا توانسته ایم کمترین وظیفه خود را در قبال مردم تحت ظلم از جمله در فلسطین به جا بیاوریم. به نظرم این اولین شرط برای این همه ادعاهای بزرگی است که ما داریم. امروز در گوشه و کنار عالم گروههای زیادی نسبت به این تجاوزات واکنش نشان داده اند حتی آنهایی که شاید خودشان را نان خور خدا ندانند. ولی رفقا ما چی؟ ما که خود را نان خور خدا میدانیم ، ما که همه وجود و دارائی خود را از فیض مدام و هر لحظه ای پروردگار عزیز عالم میدانیم. ما که میدانیم اگر باران بر ما می بارد و سلامتی و امنیت داریم از نگاه محبت آمیز لنگر آسمان و زمین ، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است ما چی؟ منتظریم شورای هماهنگی چیز بیانیه بدهد و از ما دعوت بعمل بیاورد؟

این کودکان و معصومانی که امروز در غزه کشتار میشوند فرصت آبروداری به ما میدهند اگر قدردان و نمک شناس درگاه پروردگار باشیم و الا...

و البته باید این را هم اشاره کرد که اینروزها نمایشگاه دستآوردهای لیبرال دموکراسی و نگاه اومانیستی به بشر در جای جای این گیتی ، از آن سوراخ گل و گشاد در لایه اوزون گرفته تا زندان ابوغریب و فلسطین اشغالی ، برپاست. یکبار دیگر برای n امین بار از آنهایی که فکر میکنند در نوع نگاه غربی به جهان خیری نهفته است دعوت میکنم نه بخاطر ما به خاطر خودشان با چشمهای باز به سیر تحولات عالم نظاره کنند و وضعیت امروز بشر را بررسی کنند و بپذیرند که برای آرامش وجدان خودمان و آسایش نسلهای آینده بشر عفونت و نکبت نگاه غربی به جهان را باید دفن کرد.


86/11/3
7:5 عصر

قانون اساسی و مخالفانش

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

بر اساس قانون اساسی وظیفه احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بر عهده شورای نگهبان بوده و این نهاد موظف است شرایط کاندیداها را بررسی کرده و در مورد صلاحیت آنان اظهار نظر نماید.

از جمله شرایط هم پایبندی به قانون اساسی میباشد که بایستی نامزدها عملاً واجد آن باشند. حال چگونه است که گروههای سیاسی که عدم باور به جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن در رفتار و گفتار آنان موج میزند مدعی حضور در صحنه انتخابات میشوند و فریاد تظلم خواهی آنان به فلک بلند است ولی شورای نگهبان قانون اساسی و دیگر متولیان از ارائه پاسخهای متناسب به ایشان و افکار عمومی خودداری کرده و زمینه ایجاد شبهه و فضای مسموم را بوجود می آورند.

برخی از این گروهها و افراد در بیانیه های رسمی خود ضمن طرح مواضع و شعارهای خارج از قانون اساسی علناً بر خروج خویش از چارچوب مورد نظر قانون اساسی تاکید میکنند و از آنسو در زمان انتخابات با هیاهو به میدان آمده و ورود به مراکز تصمیم گیری نظام را حق مسلم خویش قلمداد میکنند.

 من فکر میکنم این پدیده به علت نفوذ ایشان در برخی ارگانها و در دست داشتن امکانات کشور و عدم عمل برخی نهادها به وظایف خویش صورت گرفته است. این گروهها از ابتدا با واسطه هایی وارد مراکز قدرت شده و با طرح گفتمانهای انحرافی خود ، به تدریج شروع به یارگیری نموده اند و بوسیله باندهایی که در این سالها بوجود آورده اند نظام را تهدید میکنند. گفتمان مخرب آنان که بیشتر متکی بر عباراتی چون دموکراسی خواهی و آزادی و مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است سالهاست میکوشد با تخریب معانی و مفاهیم بلند مندرج در قانون اساسی که به حکومت الله و ارزشهای الهی اشعار دارد ، مسیر حرکت انقلاب اسلامی را منحرف کرده و به دامان آلوده غرب برگرداند.

در این میان نقش نهادهای نظارتی و از جمله شورای نگهبان قانون اساسی که وظیفه حراست از این میراث خون شهدا و امام شهدا را بر عهده دارند بسیار خطیر و حساس است.


86/10/4
3:46 عصر

دعوت همگانی به صرفه جویی

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

شجاعت و مدیریت دولت در اجرای سهمیه بندی بنزین ، باعث شد تا صورت مسئله ی مصرف انرژی در ایران واقعی تر شود. زمانبندی صورت گرفته در اجرای طرح سهمیه بندی سوخت از هم اکنون همه را متوجه موضوع اصلی کرده است. تاکنون بدلیل عدم ورود دولتهای گذشته به مسئله مصرف سرسام آور سوخت همواره غولِ واردات روز افزون بنزین از خارج و خروج ارز از کشور آنچنان وحشتناک به نظر میرسید که تمام طرحها به حل این معضل اختصاص داشت. اما امروز با ورود شجاعانه دولت به این مسئله و روند حرکت کشور در جهت کاهش شدید مصرف بنزین ، دوگانه سوز نمودن خودروها ، عدم تولید و شماره گذاری خودروهای پر مصرف و جایگزینی سوخت CNG ، به راحتی قابل پیش بینی است که تا یکسال دیگر مسئله ی کشور دیگر مصرف بالای بنزین نخواهد بود بلکه فرهنگ مصرف سوخت و انرژی و آب بطور عموم صورت مسئله جدیدی است که زین پس باید به آن بپردازیم.

اهمیت این مسئله به حدی است که رهبری انقلاب آنرا جزء اولویتهای پیش روی کشور دانسته و توجه همگان را به صرفه جویی در مصرف جلب نمودند. این مسئله به صورت سنت مقبولی درآمده است که برخی نکات مهم و اساسی کشور و نظام را رهبری در پایان ماه مبارک رمضان در خطبه های نماز عید فطر به مومنین یادآوری مینمایند و میتوان با مراجعه به مسائل مورد اشاره ایشان در سالهای قبل به فهرست جالب توجهی از این مسایل دست یافت که همواره با نظر بلند ایشان به عنوان اولویتهای نظام تلقی شده اند و تاثیر خوبی نیز در هدایت مطالبات عمومی داشته است هم چنانکه اثر مثبتی نیز در برنامه های تدوینی کشور توسط برنامه ریزان گذاشته و امسال ایشان به وضوح مسئله صرفه جویی را در این مقطع از مهمات به شمار آورده و بر آن تاکید نموده اند.

اما ما بعنوان وبلاگ نویس! خیلی طبیعی است که در این گونه مسائل برای ایجاد یک تحرک وسیع در جهت تغییر برخی نگرشها و شروع یک جریان سازی فرهنگی دست به دامان دوستان وبلاگ نویس شده و از محضرشان تقاضا کنم اگر مصلحت میبینند کمکی به این جریان سازی بنمایند.

فقط بعنوان مثال عرض میکنم در آلمان همه رسانه ها بسیج شدند تا به مردم آموزش دهند در هنگام مسواک زدن از یک لیوان آب استفاده کنند و شیر آب را باز نگذارند. این یعنی همیاری برای رسیدن به یک هدف والا.

از دوستان و بزرگواران زیر تقاضا میکنم آغاز کننده این حرکت باشند:

مهراوه من

آرمان شهر

شیراز و آب رکنی و دکتر احمدی نژاد

فدایی سید علی

کافه اندیشه

خمینیسم

رجایی زمان

گام آخر

مبارز

نسل بیدار

مصائب احمدی نژاد

محمدیسم

نافذ

معجزه هزاره سوم


86/10/1
11:7 صبح

بدبختی گناه

بدست تقی سهیلی در دسته

 

باسمه تعالی

 

وقتی به زندگی خود نگاهی می اندازیم به وضوح مشخص میشود که ارتکاب گناه عامل بزرگ بدبختی و عقب ماندگی ما بوده است. اصولاً هر چه ناکامی های خود را بررسی میکنیم ردپای گناه و نافرمانی خدا را در آن برجسته و پر رنگ میبینیم. در واقع احساس میکنیم که خدا ما را برای اوج گرفتن در سپهری بی انتها در نظر گرفته است و برای این منظور ما را به همه استعدادهای لازم مسلح ساخته است اما خودمان را میبینیم که همچنان حقیرانه و بدبختانه گرفتار غل و زنجیرهای بچه گانه ای هستیم که ما را اجازه پرواز نمیدهند و حرکتی جز در حدود فضاهای متعفن مادی برای ما مقدور نمیسازند. گناهان ما عامل بدبختی و حقارت و کوچکی ما هستند. گناهان و گناه سازان تلاش میکنند ما را مجاب کنند که بایستی تا آخر عمر به این آلودگی عادت کنیم و با این پستی مدارا کنیم و حیف از استعدادهایی که در ما میمیرد و دریغ از ملکوتی که جز به پرواز ما فتح نمیشود.

آری گناهان ما عامل عقب ماندگی ما هستند در دنیا و باعث حسرت ما هستند در آخرت.

گناهان عامل بی آبرویی ما هستند. گناهان باعث فقر ما هستند. گناهان عامل عقده های ما هستند.

از گناهان فرار کنیم. فرار کنیم.

از گناهان فرار کنیم تا عزیز و سربلند شویم. از گناهان فرار کنیم تا زیبا و دوست داشتنی شویم. از گناهان فرار کنیم تا بدبخت و سیاهرو نباشیم. از گناهان فرار کنیم تا ذلیل و بیچاره نباشیم. از گناهان فرار کنیم ...فرار!

از درجا زدن و حقارت و بدبختی رها شویم با دوری از گناه.