سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/9/10
11:28 صبح

دولت نهم و جنگ احزاب

بدست تقی سهیلی در دسته جنگ احزاب، دولت نهم، مقام معظم رهبری، محمود احمدی نژاد، تخریب دولت

سال پنجم هجرت رسول الله (ص) به مدینه بود . جامعه ی نوپای اسلامی مشغول تجربه مراحل جدیدی در تکوین شخصیت خویش بود و پله پله همگام با نبی اکرم اسلام (ص) آموزه های وحیانی را به آزمون اجتماع می نهاد. نحوه تعامل با اهل کتاب ، چگونگی برخورد و مدیریت منافقین و شیوه های مقابله با کفار و مشرکان ، گوشه هایی از درس های اجتماعی و سیاسی آن روز اسلام بود. در این سال اتفاق عجیبی افتاد که مسلمین تا آن روز تجربه ی رویارویی با آن را نداشتند. با طرح ریزی جهودان رانده شده از مدینه و هم دستی کفار قریش سپاه عظیم فراهم آمد که برای حمله به مرکز حکومت اسلام هم دست شدند این گروه های جنگ جو را گستره ی وسیعی از انگیزه ها و اغراض به مقابله ی مسلمین کشانیده بود؛ در یک سو کفار و مشرکین حجاز اعم از قریش و دیگر قبایل همپیمان و از سوی دیگر جهودان پیمان شکنی قرار داشتند که با تجدید قوا و همپیمانی با همکیشان خود در مدینه سودای براندازی حکومت اسلام را در سر می پروراندند. تحلیل انگیزه های آنها از حضور در این  هجوم همه جانبه به چند گزینه ی زیر منتهی می شود:

1:کینه و عداوت شدید نسبت به مسلمانان و در راس آنان شخص رسول گرامی اسلام (ص) و حضرت امیر (ع)

2: برتری جوئی قومی و گروهی

3:ترس از فراگیر شدن دعوت پیامبر اسلام

اهدافی این احزاب دنبال میکردند به شرح زیر است:

1- امید فراوان به انهدام قوای اسلام و به دست آوردن غنائم

2- ایجاد خلل در گسترش گفتمان انقلابی اسلام که از مرکز مدینه النبی رهبری می شد

3- فرو پاشی نهاد اسلام در مدینه و تبدیل مسلمانان به اجزایی پراکنده و کم تاثیر در مناسبات شبه جزیره

پیامبر گرامی اسلام با تکیه بر چند عامل توانستند این خطر عظیم را از حکومت اسلامی دفع کنند:

1: تقویت ایمان و اعتقادات مسلمانان

2: وحدت بین مسلمین

3:اتخاذ راهکارهای جنگی مناسب برای مقابله ی مستقیم با این تهاجم

4: استفاده از ظرفیت کار اطلاعاتی و همچنین رایزنی های پیچیده و مخفی

در پایان این امتحان بزرگ احزاب شیطانی منهزم شده و در پرتو تدابیر رسول اکرم (ص)گزندی به اسلام وارد نشد.

 

گروه های منحرف ، دشمنان اسلام و معاندان انقلاب در هجمه به دولت نهم و شخص رییس جمهوری چنان آرایشی به خود گرفتند که به تعبیر رسای رهبر حکیم انقلاب :«... واقعا مثل جنگ احزاب دست به دست هم دادند فشار می آورند که این دولت را بکوبند ...»

لزوم درک عمیق از شرایط و اقتضائات امروز جامعه ایجاب می کند که ضمن ترسیم آرایش نیروها در این جنگ عظیم جایگاه و جبهه ی خویش را مشخص کنیم همچنان که در تاریخ صدر اسلام، امروز نیز شاهدیم که گروه های به هم پیوسته ثروت و قدرت در تلاشند تا نگذارند آرمان های حقیقی انقلاب ، مانند حکومت مستضعفین ؛ فرصت طرح و جلوه گری بیابد. جریان های ثروت و قدرت در داخل و خارج با تمام توان تبلیغاتی و روانی خویش به میدان آمده اند و شعار های جهان شمول انقلاب را به سخره می گیرند و می کوشند حاملان این شعار ها را که امروز دولت مردان جمهوری اسلامی هستند با انواع ترفند ها در چشم و دل مردم منزوی سازند و این هشداری است برای فرزندان معنوی امام راحل که لحظه ای چشم از این نبرد برندارند و مراقب شیطنت های دشمنان خارجی و خناسان  داخلی باشند.
 حرکت هوشمندانه و شجاعانه ی دولت در تغیر رویکرد در ارتباطات خارجی و بین المللی(1) و احیای عزت ملی و برخورد از موضع اقتدار با مستکبرین(2) جهان آنچنان ذهن طاغوت های عالم را برآشفته است که حاضر به پرداخت هر گونه هزینه ای جهت تغییر این رویه می باشد. همچنین اهتمام ویژه ی دولت بر مبارزه با فساد (3) و شعار عدالت خواهی(4) و ممانعت از نفوذ تفکر سکولاریستی و غرب زدگی(5) باعث اقبال وی‍ژه ی مستضعفین به آن گشته و از سوی دیگر دشمنی و کینه ی مخالفان راه امام و رهبری را برانگیخته است و باعث گشته که رهبری از این مصاف تاریخی ، تعبیر به جنگ احزاب نمایند .

..............................................................................................................

1) رهبر معظم انقلاب – شهریور 87 – دیدار با هیات دولت

استکبار ستیزی که معنای وی‍ه ی انقلابی خودش را دارد در این دولت تشخص و تمیز پیدا کرد.

2) همان

شعار اعاده ی عزت ملی و ترک انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زیاده طلبی سیاست های دیگران .... را هم انسان در این دولت احساس می کند.

3) همان

جرات در مقابل با فساد یک امتیازی است در شما هست.

4) همان

عدالت خواهی در این دولت پر رنگ شد.

5)همان

گرایش های سکولاریستی که متاسفانه باز داشت در بدنه ی مجموعه ی مدیران کشور نفوذ می کرد جلویش گرفته شد...
  روند غرب و غرب زدگی که داشت متاسفانه در بدنه مجموعه ی دولتی نفوذ می کرد متوقف گردید.


87/8/18
9:45 صبح

شرط گذاشتن خاتمی

بدست تقی سهیلی در دسته

شرط گذاشتن محمد خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، آدم را به یاد ماههای پایانی ریاستش می اندازد که ریاست جمهوری را کلاهی دانست که مردم بر سرش گذاشته اند!

شکل ویژه برخورد خاتمی با انتخابات دهم ریاست جمهوری شخصیت عجیب او را بار دیگر به تماشای عموم گذاشت. او کسی بود که در سال 76 توانست احزاب راست مدرن  و تکنوکرات کارگزار سازندگی از یکسو و گروههای چپ سنتی و مدعیان خط امامی را از سوی دیگر در کنار طیفهایی از اپوزوسیون نظام و منحرفین از انقلاب به سمت خود جلب کند!! این وضعیت ویژه و منحصر بفرد از دولت محمد خاتمی معجونی ساخت که در نتیجه برآیند تفکرات لیبرالیستی و سوسیالیستی جمع آمده در دولت ، نمایشگاهی از رفتارهای بی تناسب با انقلاب و نظام اسلامی را به معرض تماشای مردم گذاشت.

هر چند تعدادی از مدیران دولت خاتمی و کارگزاران رسانه ای دوم خرداد امروز دیگر در ایران حضور ندارند و کشور را به سوی وطن معنوی خود در غرب ترک کرده اند و تعدادی دیگر نیز به ورطه مخالفت علنی با اساس نظام و شریعت مقدس اسلام افتاده اند اما عملکرد و افاضات آنها در دوره مدیریتشان به خوبی آشکار میکند که محمود احمدی نژاد کشور را از دست چه کسانی به در آورده است!

در سیاست خارجی با تغییر گفتمان رئیس دولت جمهوری اسلامی از انقلابی گری ، حمایت از مستضعفین و شوریدن بر مستکبرین عالم به گشاده رویی در برابر ابرقدرتهای امپریالیست و میل به هضم شدن در نظام سلطه حاکم بر عالم ، دولت جناب خاتمی باعث ناامیدی ملتها از انقلاب اسلامی و سرخوردگی و حیرت بسیاری از آزادی خواهان جهان شد و کار تا بجایی پیش رفت که برتری هژمونی آمریکا در منطقه ، ایران را در محور شرارت قرار داده و موضع فرادستانه دولت ایالات متحده و فشار شدید روانی و تبلیغاتی آن بر دولت خاتمی باعث شد از طرف دولت ایشان نامه ای رسمی مبنی بر عقب نشینی از مواضع انقلابی جمهوری اسلامی در سطح منطقه به دولت آمریکا تسلیم گردد و این در حالی بود که آمریکائیها با توجه به موضع ضعیف دولت خاتمی پیاپی تهدید میکردند و قدم به قدم نقاط کلیدی منطقه را در همسایگی ایران به اشغال نظامی خود درمی آوردند.

در یک کلام چهره عزتمند  و آرمانگرایی که با تدابیر امام (ره) و رهبری معظم انقلاب از ایران در جهان تصویر شده بود خدشه دار شد و چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بعد از روی کار آمدن دولت نهم در دیدار با هیئت دولت فرمودند:

"شعار اعاده عزت ملی و ترک انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زیاده طلبی سیاستهای دیگران و ترک شرمندگی در مقابل غرب و غرب زدگی را هم انسان در این دولت احساس میکند."

همچنین تاکید فرمودند:

"استکبار ستیزی که معنای ویژه انقلابی خودش را دارد در این دولت تشخص و تمیّز پیدا کرد."

در عرصه مدیریت داخلی نیز دولت محمد خاتمی کانال مناسبی بود برای ورود و ترقی عناصری که تفکرات ناسازگاری با امام (ره) و انقلاب داشتند و همواره تریبون خویش را محملی میکردند برای بیان دلتنگیهایشان از خط امام (ره) و سیره عملی آن حضرت.

در این خصوص رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با هیئت دولت در شهریور 87 فرمودند:

"گرایش های سکولاریستی که متاسفانه بازداشت در بدنه مجموعه مدیران کشور نفوذ میکرد ، جلویش گرفته شد....روند غرب و غرب زدگی را که داشت متاسفانه در بدنه مجموعه نفوذ دولتی میکرد متوقف گردید."

در این شرایطی که امروز داریم شرط گذاشتن خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری کاری خنده دار به نظر میرسد مخصوصاً که در جایی دیگر نیز گفته است : کشور با معجزه هم به 4 سال قبل برنمی گردد.!!


87/8/7
1:52 عصر

شکست فرعون سرمایه داری

بدست تقی سهیلی در دسته

یا منتقم

آن چیزی که همواره امام راحل بر آن به عنوان یکی از اصول انقلاب بر آن تکیه میکرد حفظ مرزبندیها با دشمنان و طواغیت عالم بود. اینکه مدعیان امروزی خط امام چقدر معتقد این مبانی هستم مد نظرم نیست بحث من این است که طاغوت عالمگیری امروز به نام تمدن سرمایه داری در ستیز با حکومت خداوند در زمین است و از روز اول هم میدانستیم که تا او هست حکومت عدل جهانی تحقق نخواهد یافت. امروز که این نظام ظالمانه و استکباری دچار تزلزل شده و به بحرانی غریب گرفتار شده آیا نباید ما خوشحال و مسرور باشیم؟

یعنی در این چند سال اینقدر ما را در چاه مدرنیسم فرو برده اند که نمیتوانیم از خرد شدن استخوان کاپیتالیسم ابراز شعف کنیم؟ آیا بقدری در غیرت ما نوشابه خالی کرده اند که امروز از بدبختی و بیچارگی طاغوتهای عالم بترسیم خدا را شکر کنیم که مبادا به خودمان هم گزندی برسد؟!

آری داستان، داستان شترهای کرایه ای صفوان جمال است  . چند روز پیش که یکی از وبلاگ نویسان ارزشی این موضوع را پیش کشیده بود سایت خبری فردا در اقدامی ماکیاولیستی و نفرت آور به تمسخر این موضع گیری پرداخت و آنرا به حساب نادانی گذاشت اما من یقین کردم کار، کار نوشابه است!!

آقایان ، حضرات!!

ما خوشحالیم! ما از اینکه نظام طاغوتی غرب نابود شود به شدت خوشحال میشویم و ابداً این خوشحالی را پنهان نمیکنیم.

آهای سردمداران نظام فرعونی سرمایه داری!

ما از اینکه شما را در رنج نابودی  و فروپاشی ببینیم لذت میبریم و خدا را شکر میکنیم. اصلاً حقیقت موضوع را بخواهید ما همیشه برای نابودی شما دعا میکنیم و نذر هم میدهیم!!

راستش مدتی بود از یاد برده بودم چرا با جناب هاشمی رفسنجانی اینقدر احساس دوری و بیگانگی میکنم که خوشیختانه خطبه های اخیر ایشان در نماز جمعه تهران دوباره بیادم آورد!! به یاد آوردم ایشان چگونه همه چیز را از دریچه تحلیلهای ویژه خودشان میبیند و به بحران غرب که میرسند بجای یادآوری عظمت خداوند و بزرگی انتقام او ، به مسئولین کشور نهیب میزنند و تازه لطف میکنند و انتقادهای گذشته را هم پیش نمی کشند!!

دوستان! با صدای بلند از عذاب نازل شده بر تمدن نفس پرست غرب ابراز شادی کنید تا خداوند شادی شما را ببیند. باید به پروردگار عالم نشان دهیم نسبت به دستگاه ربوبیت او غیرت داریم و از متجاوزان به حریمش بیزاریم.

به این بیندیشیم که اگر در جدال میان مدافعان حریم رببوبیت الهی و طاغوتها بی تفاوت به گوشه ای بخزیم و از ترس سرایت این بلا به خودمان و تمسخر طاعنان آرام بگیریم چه قضاوتی در مورد ما خواهد شد.

برای نابودی هر چه سریعتر نظام طاغوتی سرمایه داری بلند صلوات

 


87/7/23
8:58 صبح

سرمایه گذاری سود آور

بدست تقی سهیلی در دسته

بالاخره بچه مذهبی ها تا بهشون فشار نیاد راه نمی افتند. دیدن این همه نامردی و بی انصافی در برخورد با دولتی که آن همه برای طلوعش زحمت کشیده بودند وادارشان کرد از خودشان جنبش بیشتری نشان بدهند. سایت خبری-تحلیلی روایت حاصل این جنبش است.
آری رسانه مهم است؛ خیلی هم مهم است. وقتی میتوان یک متهم را به عنوان سید مظلوم به جامعه قالب کرد چرا که نه؟ وقتی میشود یک خائن را بعنوان مبارز راه آزادی جا زد چرا که نه؟ وقتی میشود...
واقعیت این است که با یک تومان سرمایه گذاری در رسانه میتوان به اندازه صد تومان به دشمن ضربه زد و این یعنی یک سرمایه گذاری به شدت سودآور.
به بچه ها دست مریزاد میگویم و از همه دوستان برای کمک به این مسیر دعوت میکنم.