سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/8/12
5:29 عصر

کشکول

بدست تقی سهیلی در دسته

 

 

بعونک یا الله

 

پراید ماشین خوبی برای تاکسی رانی نیست

عملاً بعد از توقف تولید پیکان ، خودروی پراید جایگزین اصلی آن در حمل و نقل شهری و جابجایی مسافران به شمار میرود. مصرف سوخت مناسبتر و جمع و جور بودن از جمله مزایای پراید برای جلب نظر مردم است اما مشکل اصلی این وسیله برای مسافرکشی کمبود جا در قسمت عقب آن است که موجب میشود سه نفری که عقب ماشین مینشینند بدنشان با یکدیگر تماس پیدا کند مگر اینکه با جدیت و حساسیت خودشان را جمع کرده و از خویش مراقبت کنند ، تازه آن هم منوط به این است که نفر بغل دستی همکاری لازم را داشته باشد و الا اگر بنده خدا بخواهد معمولی هم بنشیند بهرحال اتفاقی که نباید می افتد. در ایران ما که بحث عدم تماس مرد و زن مسئله ای مهم و شرعی بشمار میرود میبایست از جنبه های مختلف در برنامه ریزی ها دینداری مردم مورد توجه قرار گرفته و مورد عنایت باشد.

 

به خاطر آبروی نظام تمامش کنید

ماجرای برجهای تجارت جهانی شیراز همچنان کشدار و پرماجرا ادامه یافته است. تا پیش از این اتفاقی که نباید می افتاد رخ داده است. همه فهمیده اند که در نظام اسلامی ما با اتکا به پول و سرمایه قابل توجه و همچنین حمایت برخی صاحب منصبان میتوان برای همه گردن کلفتی کرد. میتوان به رئیس کلانتری حمله ور شد و او را خلع سلاح کرد. میتوان در کنار یک خیابان شلوغ و باریک برجهایی جهت تجارت جهانی بر پا کرد. میتوان کاری کرد که تعداد زیادی روزنامه و نشریه بدون اینکه پولی گرفته باشند یکصدا از ما حمایت کرده و ما را مظلومی میان دشت تفدیده قصرالدشت شیراز بنامند. میتوان کاری کرد که تعدادی از اعضای شورای شهر بدون اینکه خرج تبلیغاتشان را داده باشیم به خاطر وجدان خودشان و حمایت از حقوق مردم فقط، به حمایت از ما سینه سپر کرده و نطق از خودشان در کنند. میتوان کاری کرد که برخی مسئولین جهت حل مشکل ما ، متصل لابی کنند و تهدید بنمایند که اگر حل نشود چنین و چنان میشود.

این اتفاقات افتاده خواه ناخواه ، ولی بیائید به خاطر خدا ، به خاطر دل مردم ، به خاطر شب اول قبر ...نگذارید این داغ روی دل شیراز بماند. نگذارید بگویند و بنویسند طرف هر کاری خواست کرد و هیچ کس نتوانست جلویش را بگیرد. بهر حال ما مردمی هستیم که زدیم تو گوش استکبار جهانی،این قدر وجودش را داریم که بزنیم در گوش استکبار وطنی!!

 

بسیجیان آهنگساز و شیخ صنعان

همینجا لازم است تا بیشتر از این دیر نشده از طرف بسیجیان آهنگساز و همچنین مریدان شیخ صنعان از تولید سریال میوه ممنوعه و از طرف جمعی از اجنه و شیاطین که بهر حال توانستند حضور ملموس و جالبی در تلویزیون داشته باشند از تولید سریال اغما تشکر کنیم. در کل از زحمات و تلاشهای تلویزیون در ماه مبارک قدردانی میکنیم.

 

مردم را حرامخور نکنیم

معضل پول خرد شاید برای بزرگان و آقازاده ها چندان عینیتی نداشته باشد ولی مردم کوچه و بازار را حقیقتاً رنج میدهد. از جمله موقعیتهای مشکل آفرین ، هنگام استفاده از اتوبوس شهری و تاکسی است که معمولاً نرخها بی توجه به این موضوع تعیین شده اند و در عمل باعث دلگیری میشود. مثلاً نرخ خطوط واحد در شیراز عموماً 35 یا 40 تومان است ولی کمتر کسی میتواند پول خردی به این میزان داشته باشد و در نتیجه کرایه 50 تومانی ردوبدل میشود و یا در تاکسیها که کرایه 75 تومان تعیین شده در 90% اوقات رانندگان تاکسی همان 100 تومان را میگیرند که سرراست تر هم باشد. این ده ، پانزده و بیست و پنج تومانهایی که به ناحق وارد زندگی مردم میشود اثرات مهلکی بجا میگذارد که جامعه را به تباهی خواهند کشاند.