سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/10/4
3:46 عصر

دعوت همگانی به صرفه جویی

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

شجاعت و مدیریت دولت در اجرای سهمیه بندی بنزین ، باعث شد تا صورت مسئله ی مصرف انرژی در ایران واقعی تر شود. زمانبندی صورت گرفته در اجرای طرح سهمیه بندی سوخت از هم اکنون همه را متوجه موضوع اصلی کرده است. تاکنون بدلیل عدم ورود دولتهای گذشته به مسئله مصرف سرسام آور سوخت همواره غولِ واردات روز افزون بنزین از خارج و خروج ارز از کشور آنچنان وحشتناک به نظر میرسید که تمام طرحها به حل این معضل اختصاص داشت. اما امروز با ورود شجاعانه دولت به این مسئله و روند حرکت کشور در جهت کاهش شدید مصرف بنزین ، دوگانه سوز نمودن خودروها ، عدم تولید و شماره گذاری خودروهای پر مصرف و جایگزینی سوخت CNG ، به راحتی قابل پیش بینی است که تا یکسال دیگر مسئله ی کشور دیگر مصرف بالای بنزین نخواهد بود بلکه فرهنگ مصرف سوخت و انرژی و آب بطور عموم صورت مسئله جدیدی است که زین پس باید به آن بپردازیم.

اهمیت این مسئله به حدی است که رهبری انقلاب آنرا جزء اولویتهای پیش روی کشور دانسته و توجه همگان را به صرفه جویی در مصرف جلب نمودند. این مسئله به صورت سنت مقبولی درآمده است که برخی نکات مهم و اساسی کشور و نظام را رهبری در پایان ماه مبارک رمضان در خطبه های نماز عید فطر به مومنین یادآوری مینمایند و میتوان با مراجعه به مسائل مورد اشاره ایشان در سالهای قبل به فهرست جالب توجهی از این مسایل دست یافت که همواره با نظر بلند ایشان به عنوان اولویتهای نظام تلقی شده اند و تاثیر خوبی نیز در هدایت مطالبات عمومی داشته است هم چنانکه اثر مثبتی نیز در برنامه های تدوینی کشور توسط برنامه ریزان گذاشته و امسال ایشان به وضوح مسئله صرفه جویی را در این مقطع از مهمات به شمار آورده و بر آن تاکید نموده اند.

اما ما بعنوان وبلاگ نویس! خیلی طبیعی است که در این گونه مسائل برای ایجاد یک تحرک وسیع در جهت تغییر برخی نگرشها و شروع یک جریان سازی فرهنگی دست به دامان دوستان وبلاگ نویس شده و از محضرشان تقاضا کنم اگر مصلحت میبینند کمکی به این جریان سازی بنمایند.

فقط بعنوان مثال عرض میکنم در آلمان همه رسانه ها بسیج شدند تا به مردم آموزش دهند در هنگام مسواک زدن از یک لیوان آب استفاده کنند و شیر آب را باز نگذارند. این یعنی همیاری برای رسیدن به یک هدف والا.

از دوستان و بزرگواران زیر تقاضا میکنم آغاز کننده این حرکت باشند:

مهراوه من

آرمان شهر

شیراز و آب رکنی و دکتر احمدی نژاد

فدایی سید علی

کافه اندیشه

خمینیسم

رجایی زمان

گام آخر

مبارز

نسل بیدار

مصائب احمدی نژاد

محمدیسم

نافذ

معجزه هزاره سوم