سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/11/3
7:5 عصر

قانون اساسی و مخالفانش

بدست تقی سهیلی در دسته

باسمه تعالی

 

بر اساس قانون اساسی وظیفه احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی بر عهده شورای نگهبان بوده و این نهاد موظف است شرایط کاندیداها را بررسی کرده و در مورد صلاحیت آنان اظهار نظر نماید.

از جمله شرایط هم پایبندی به قانون اساسی میباشد که بایستی نامزدها عملاً واجد آن باشند. حال چگونه است که گروههای سیاسی که عدم باور به جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن در رفتار و گفتار آنان موج میزند مدعی حضور در صحنه انتخابات میشوند و فریاد تظلم خواهی آنان به فلک بلند است ولی شورای نگهبان قانون اساسی و دیگر متولیان از ارائه پاسخهای متناسب به ایشان و افکار عمومی خودداری کرده و زمینه ایجاد شبهه و فضای مسموم را بوجود می آورند.

برخی از این گروهها و افراد در بیانیه های رسمی خود ضمن طرح مواضع و شعارهای خارج از قانون اساسی علناً بر خروج خویش از چارچوب مورد نظر قانون اساسی تاکید میکنند و از آنسو در زمان انتخابات با هیاهو به میدان آمده و ورود به مراکز تصمیم گیری نظام را حق مسلم خویش قلمداد میکنند.

 من فکر میکنم این پدیده به علت نفوذ ایشان در برخی ارگانها و در دست داشتن امکانات کشور و عدم عمل برخی نهادها به وظایف خویش صورت گرفته است. این گروهها از ابتدا با واسطه هایی وارد مراکز قدرت شده و با طرح گفتمانهای انحرافی خود ، به تدریج شروع به یارگیری نموده اند و بوسیله باندهایی که در این سالها بوجود آورده اند نظام را تهدید میکنند. گفتمان مخرب آنان که بیشتر متکی بر عباراتی چون دموکراسی خواهی و آزادی و مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است سالهاست میکوشد با تخریب معانی و مفاهیم بلند مندرج در قانون اساسی که به حکومت الله و ارزشهای الهی اشعار دارد ، مسیر حرکت انقلاب اسلامی را منحرف کرده و به دامان آلوده غرب برگرداند.

در این میان نقش نهادهای نظارتی و از جمله شورای نگهبان قانون اساسی که وظیفه حراست از این میراث خون شهدا و امام شهدا را بر عهده دارند بسیار خطیر و حساس است.