سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/8/18
9:45 صبح

شرط گذاشتن خاتمی

بدست تقی سهیلی در دسته

شرط گذاشتن محمد خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، آدم را به یاد ماههای پایانی ریاستش می اندازد که ریاست جمهوری را کلاهی دانست که مردم بر سرش گذاشته اند!

شکل ویژه برخورد خاتمی با انتخابات دهم ریاست جمهوری شخصیت عجیب او را بار دیگر به تماشای عموم گذاشت. او کسی بود که در سال 76 توانست احزاب راست مدرن  و تکنوکرات کارگزار سازندگی از یکسو و گروههای چپ سنتی و مدعیان خط امامی را از سوی دیگر در کنار طیفهایی از اپوزوسیون نظام و منحرفین از انقلاب به سمت خود جلب کند!! این وضعیت ویژه و منحصر بفرد از دولت محمد خاتمی معجونی ساخت که در نتیجه برآیند تفکرات لیبرالیستی و سوسیالیستی جمع آمده در دولت ، نمایشگاهی از رفتارهای بی تناسب با انقلاب و نظام اسلامی را به معرض تماشای مردم گذاشت.

هر چند تعدادی از مدیران دولت خاتمی و کارگزاران رسانه ای دوم خرداد امروز دیگر در ایران حضور ندارند و کشور را به سوی وطن معنوی خود در غرب ترک کرده اند و تعدادی دیگر نیز به ورطه مخالفت علنی با اساس نظام و شریعت مقدس اسلام افتاده اند اما عملکرد و افاضات آنها در دوره مدیریتشان به خوبی آشکار میکند که محمود احمدی نژاد کشور را از دست چه کسانی به در آورده است!

در سیاست خارجی با تغییر گفتمان رئیس دولت جمهوری اسلامی از انقلابی گری ، حمایت از مستضعفین و شوریدن بر مستکبرین عالم به گشاده رویی در برابر ابرقدرتهای امپریالیست و میل به هضم شدن در نظام سلطه حاکم بر عالم ، دولت جناب خاتمی باعث ناامیدی ملتها از انقلاب اسلامی و سرخوردگی و حیرت بسیاری از آزادی خواهان جهان شد و کار تا بجایی پیش رفت که برتری هژمونی آمریکا در منطقه ، ایران را در محور شرارت قرار داده و موضع فرادستانه دولت ایالات متحده و فشار شدید روانی و تبلیغاتی آن بر دولت خاتمی باعث شد از طرف دولت ایشان نامه ای رسمی مبنی بر عقب نشینی از مواضع انقلابی جمهوری اسلامی در سطح منطقه به دولت آمریکا تسلیم گردد و این در حالی بود که آمریکائیها با توجه به موضع ضعیف دولت خاتمی پیاپی تهدید میکردند و قدم به قدم نقاط کلیدی منطقه را در همسایگی ایران به اشغال نظامی خود درمی آوردند.

در یک کلام چهره عزتمند  و آرمانگرایی که با تدابیر امام (ره) و رهبری معظم انقلاب از ایران در جهان تصویر شده بود خدشه دار شد و چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز بعد از روی کار آمدن دولت نهم در دیدار با هیئت دولت فرمودند:

"شعار اعاده عزت ملی و ترک انفعال در مقابل سلطه و تجاوز و زیاده طلبی سیاستهای دیگران و ترک شرمندگی در مقابل غرب و غرب زدگی را هم انسان در این دولت احساس میکند."

همچنین تاکید فرمودند:

"استکبار ستیزی که معنای ویژه انقلابی خودش را دارد در این دولت تشخص و تمیّز پیدا کرد."

در عرصه مدیریت داخلی نیز دولت محمد خاتمی کانال مناسبی بود برای ورود و ترقی عناصری که تفکرات ناسازگاری با امام (ره) و انقلاب داشتند و همواره تریبون خویش را محملی میکردند برای بیان دلتنگیهایشان از خط امام (ره) و سیره عملی آن حضرت.

در این خصوص رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با هیئت دولت در شهریور 87 فرمودند:

"گرایش های سکولاریستی که متاسفانه بازداشت در بدنه مجموعه مدیران کشور نفوذ میکرد ، جلویش گرفته شد....روند غرب و غرب زدگی را که داشت متاسفانه در بدنه مجموعه نفوذ دولتی میکرد متوقف گردید."

در این شرایطی که امروز داریم شرط گذاشتن خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری کاری خنده دار به نظر میرسد مخصوصاً که در جایی دیگر نیز گفته است : کشور با معجزه هم به 4 سال قبل برنمی گردد.!!