سفارش تبلیغ
صبا ویژن

89/5/24
12:59 عصر

فارسی1 تدارک شکست گذشته ؛ زمینه سازی هجوم آینده

بدست تقی سهیلی در دسته فارسی1، رسانه ها، هجوم رسانه ای، تهاجم به خانواده، فتنه بعد از انتخابات، مرداک

بسم الله

 

فتنه موسوم به سبز ، که سال گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری دور دهم ، فضای کشور را فرا گرفت در بستر اجتماعی خود تا حدود زیادی بر تفاوت انگاره ها و هنجارهای فرهنگی گروههایی از جامعه با بدنه مردم متکی بود. گروههای که غایات ذهنی آنها مبتنی بر اصالت نفس و تربیت خاص نگرش مدرن ، تحت عنوان "نوع زندگی آمریکایی" ، با اصول ، جهت گیری کلی و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی مطلوب جمهوری اسلامی در تباین آشکار و بلکه در تضاد کامل بود.

همین تفاوت نگرش که در تمام وجوه زندگی این افراد نمود بارز پیدا کرده بود ، مانع از این بود که ارتباط سالم و شفافی در جهت تبادل نگرشها ، احساسات ، خواسته ها و در مجموع پیامها ، میان این عده و حاکمیت ایجاد شود و در شرایطی که حاکمیت بنا به وظیفه ذاتی خود، همه تلاشش را بکار گرفته بود تا در خصوص سالم بودن انتخابات و پیچیدگی شرایط پس از آن به معترضین توضیح دهد ، به دلیل تعارض ایجاد شده ، تاثیر استدلالات دولت در این گروه از معترضین در حداقل خود قرار داشت.

تفاوت این عده با سایر معترضین به نتایج انتخابات در نوع شعارها و نهایتاً در موضع گیری آنان در قبال ساختار شکنی های صورت گرفته در طول زمان به خوبی قابل تشخیص است. اکثریت مطلق معترضین به انتخابات پس از گذشت مدتی و شنیدن توضیحات مسئولین در خصوص شبهات انتخاباتی و به ویژه مشاهده برخی رفتارهای خائنانه که تبلور آن در روز قدس به عنوان روز مقابله با غصب و اشغالگری و پیگیری آرمان جهانی حضرت امام خمینی(ره) ، موضوع دعوا را تشخیص داده و به سرعت خود را از جمع معترضین جدا کردند و حتی در صف مدافعان نظام قرار گرفته و در نهم دی و 22بهمن به مقابله با تهدیدهای دشمنان پرداختند.

این عده محصول پرورش با نگاه غربی و رشد یافته در دامان اوهام لیبرال دموکراسی آمریکایی بودند و همچون ماشین های کوکی فرامین خود را از مراکز رسانه ای غرب می گرفتند. آرمان هایشان آرمان های غربی ، سبک زندگی شان مدل آمریکایی و مرجع تقلیدشان رسانه های غربی؛ به گونه ای که به فتوای این مرجع معتبر ، برای مقابله با نظام برآمده از الله اکبر ، بر پشت بام ها الله اکبر هم گفتند!

طبیعی است که این گروه بهترین محصولات دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای غرب هستند و همین ها هستند که درهرحال مخاطب پیامهای غربی در داخل ایران و مجریان عمدتاًً رایگان دستورالعمل های غربی در قلب مدیریت جهان اسلام و نهضت جهانی مستضعین هستند. کاملاً روشن است که غرب برای تکثیر ارزشهای مورد نظرش و پرورش و گسترش نگاهی که معتقد به "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران" باشد و در کف خیابان های ایران ندای "جمهوری ایرانی" سر بدهد حاضر به هر گونه سرمایه گذاری باشد.

حضور این افراد در اغتشاشات سال 88 و تلاش برای بهم زدن آرامش روانی جامعه اگرچه دستآوردهایی برای غرب در بر داشت اما به دلیل استحکام ارزشهای اخلاقی و دینی و تجربه عمیق و ملموس تاریخی ایرانیان در مواجهه با این گونه موج ها ، در نهایت منجر به نتیجه مطلوب برای غرب نشده و موجب تنبه و هشیاری بسیاری از افراد بی تفاوت نیز گردید. به نظر می رسد غرب با آسیب شناسی این حرکت شکست خورده و مردود، به گزینه فارسی 1 رسیده و با جدیت در این مسیر حرکت می نماید.

نقطه هدف مرداک ، به عنوان نماینده صهیونیست های رسانه ای از راه اندازی شبکه ای مانند فارسی 1 ، که تکثیر آن بسیار محتمل خواهد بود ؛ متلاشی کردن یکی از نقاط قوت و تمایز جامه ایرانی در مواجهه با دنیای کفر یعنی استحکام ارزشهای خانوادگی است. ایرانیان و به خصوص متدینین با خانواده زندگی می کنند و پیوستگی عاطفی و ارزشی اعضاء در درون نهاد خانواده با یکدیگر و در پرتو آن ارتباط سالم و مثبت با سایر نهادهای اجتماع از کارکردهای این شیوه زندگی است که بسیار مورد رشک و کینه دشمنان فرهنگی ما قرار گرفته است.

تجربه گذشته غربی ها ظاهراً آنها را به این نتیجه رسانده است که نیروی پیش برنده اهداف جبهه استکبار در ایران ، بی خانواده ها هستند و این نتیجه گیری آنها را برای حرکت در مسیر پرده دری و بی حیثیت کردن این نهاد محبوب پروردگار ، مصمم نموده است.