سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/6
6:30 عصر

اخراجی ها3؛ 2 ساعت خندیدن به فضاحت فتنه گران

بدست تقی سهیلی در دسته اخراجی ها3 - مسعود دهنمکی - انتخابات ریاست جموری - غربت جانبازان

یا فتاح

 

اخراجی ها3 به بیننده امکان می دهد که 2 ساعت به فضاحت فتنه گران بخندد و در همان حال 2 ساعت بر مظلومیت فرزندان انقلاب اسلامی اشک بریزد.

باید به مسعود دهنمکی به خاطر ساخت اخراجی ها3تبریک گفت چراکه بینندگان فیلمش در سالن های سینما به قدری متأثر می شوند که به راحتی گریه می کنند و حال آن که هرگز برای گریستن به سینما نرفته اند!

اخراجی ها3 اگرچه انتخابات اخیر ریاست جمهوری و حوادث جنجالی و تاریخی آن را دستمایه فیلمش قرار داده است؛ اما فیلمی درباره انتخابات نیست و به اندازه توان فیلم، درباره لایه های زیرین حوادث اجتماعی سیاسی تاریخ انقلاب اسلامی است.

فیلم با لطافت و ظرافت لباس تظاهر را از تن بازیگران عرصه سیاست بیرون می کشد و آنان را بی دفاع مقابل تماشاگران نمایش می دهد تا بینندگان بتوانند یک دل سیر به زرنگ بازی های این طراران بخندند و آن ها را تمسخر کنند.

این خندیدن خیلی ارزش دارد و باید قدر آن را دانست و البته قدر اخراجی ها را که ادبیات سیاسی و اجتماعی اش حسابی در جامعه نفوذ کرده و بدون اغراق باید گفت سیایسون باید مراقب خود باشند تا در قالب تیپ های شخصیتی این سری فیلم ها قرار نگیرند که اگر چنین شود رهیدن شان از بند بسی مشکل می نماید.

اخراجی ها3 پر از نمادهایی است که باید درباره آن ها حرف زد؛ از مهمترین این نمادها دختری به نام ایران است که نفسش را از فداکاری و ایثار رزمندگان اسلام در جبهه ها گرفته است و در دامن پر مهر و عطوفت آن ها بزرگ شده است.

این دختر، نماد ایران است و در حوادث انتخابات اخیر، خیلی فعال و پرتلاش مشغول عکس برداری از ستادها و رفتارهای انتخاباتی رقبا است.

وی اگرچه دچار تردیدهایی در دل سپردن به شخصیت ها یا تأسی از شاخص ها می شود اما خیلی زود راهش را از میان رنگ ها و جنجال های اغواگر سیاسی پیدا می کند.

قصه اخراجی ها3 مارمولک هم دارد! مارمولکی که قرار است مثلاً به تقلید از جام جهانی فوتبال نتیجه انتخابات را پیش بینی کند و البته پیش بینی هم می کند؛ یک پیش بینی توهم آور!  چقدر این مارمولک خوب در فیلم جا می گیرد و البته در ذهن تماشاگر و دیگر نیازی هم نداریم که زیاد دنبال مصادیقش بگردیم که خودشان نقششان را فریاد زده اند.

آنچه در زیر قصه اخراجی ها3 جریان دارد، داستانی رنجی است که فرزندان امام(ره) در این رهگذر می کشند؛ رنج مشاهده بازی خوردن دختر ایران در بازی رنگ ها و رنج بازیگری و حقه بازی مدعیان شکم گنده دفاع مقدس که روایت وارونه شان از جنگ و جهاد فریاد جانبازان را بلند می کند و البته صدای گریه تماشاگران فیلم در سالن سینما هنگام مشاهده درد و جانبازی بازماندگان دفاع مقدس نشانه موفقیت فیلم در به تصویر کشیدن این غم جانکاه است.

پیش بینی فروش فوق العاده اخراجی ها3 کار چندان دشواری نیست و این احتمال که بتواند رکورد فروش در تاریخ سینمای ایران که در اختیار اخراجی ها2 می باشد را جابجا کند چندان دور از ذهن نمی نماید.