سفارش تبلیغ
صبا ویژن

90/1/24
10:22 عصر

استعفای عجیب بازرس استاندار؛ بوی حلوا یا...(1)

بدست تقی سهیلی در دسته استاندار فارس - حسین مذنب - بازرس استاندار - طرد نیروهای حزب الل

 

باسمه تعالی

 

طی رویدادی جالب توجه، حسین مذنب، بازرس سابق استاندار فارس، با نگارش استعفانامه­ای، کناره­گیری خود را از این سمت اعلام نمود.
مذنب که از حدود یک سال قبل با سمت بازرس استاندار، یکی از نزدیک­ترین افراد به روح الله احمدزاده کرمانی به حساب می­آمد، علاوه بر پست بازرسی، عملاً به دلیل ناآشنایی استاندار غیربومی و جوان فارس با فضای کاری استان، مشاور برجسته­ای برای وی به شمار می­رفت. این در حالی است که وی در پایان سال اول فعالیت خود عملاً از ورود به استانداری منع شده بود!
تقریباً همزمان با ورود حسین مذنب به حوزه فعالیت های استانداری، تعداد قابل توجهی از جوان­های مذهبی نیز به واسطه وی یا بدون ارتباط با او به صورتی غیراداری و کاملاً غیرحرفه­ای به بدنه استانداری تزریق شده بودند که در بخش­های مختلف مانند بازرسی، رسیدگی به شکایات، اداره ­کل اجتماعی، مشاوران جوان، روابط عمومی و ادارات دیگر مشغول به کار شدند که البته هیچگاه نتوانستند در بدنه اداری استانداری جایگاه خود را پیدا نمایند.
در میان تازه واردان، همسر حسین مذنب و تعدادی از دوستان نزدیک وی نیز حضور داشتند که به همراه وی وارد استانداری شدند.
بر اثر تغییر و تحولاتی که چندان منشأ آن روشن نیست و می­تواند دلایل اداری و یا غیراداری داشته باشد، تقریباً همه این تازه واردین که بالغ بر 50 نفر می شدند، در اقدامی بی سابقه از کارهای خود برکنار شده و ضمن تسویه حسابی نه چندان آبرومندانه، عذر آنان از استانداری خواسته شد.
نکته عجیب در این میان، نحوه برخورد با افراد اخراج شده بود. آن­جا که این اخراج شده­ها پس از مراجعه به درب استانداری، متوجه می شدند که نام آن­ها در لیستی به حراست ورودی استانداری داده شده و از ورود آن­ها به استانداری ممانعت می­گردد که این برخورد در مواردی منجر به دلخوری شدید و حتی مشاجره نیز گردید.
این اتفاق تلخ البته برای افرادی که در طول این چند ماه با حرارت زیاد از استاندار تازه وارد فارس حمایت کرده و منتقدانش را به شدت تخطئه می­نمودند نیز رخ داد که موجب تعجب همگان گردید.
این افراد کسانی بودند که در طول این مدت سینه خود را در برابر سیل انتقادات از استاندار جوان گشوده بودند و به شدت از وی دفاع می­نمودند!
به هر روی حسین مذنب نیز در میان این افراد بود و پس از چند هفته حضور کمرنگ و بلکه بی رنگ در کنار استاندار، معلوم شد که اصولاً وی دیگر جایگاهی در استانداری ندارد!
اکنون با اعلام استعفای حسین مذنب، که در واقع به مثابه اظهار بی اعتنایی گربه به گوشت تازه، در اثر ناتوانی است! باید شاهد تحولات جدیدی در عرصه سیاسی استان فارس باشیم، مخصوصاً اگر توجه نمائیم که جناب مدنب در استعفانامه­شان به چه دلایلی برای استعفا اشاره کرده­اند.
مذنب در نامه استعفایش تأکید کرده است که بارها به شخص استاندار تذکر داده است که روند حذف و طرد نیروهای حزب اللهی را متوقف سازد؛ ولی استاندار با نظر 3 تن از مشاورانش به این روند ادامه داده است و چون این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست وی از سمت خود کناره­گیری می­کند!
البته این استعفا مربوط به هفته جاری است و هنوز رسانه­ها به آن نپرداخته­اند و یا شاید نخواسته­اند که بپردازند!
آنچه از ظاهر این حرکت برمی­آید اینست که مذنب شمشیر را برای استاندار از رو بسته و علناً وی را متهم به طرد نیروهای ارزشی و حزب اللهی نموده است که اتهامی سنگین و جدی است.
اما همزمان و از سوی دیگر نواهایی بلند شده است که تحلیل رویدادها را کمی پیچیده­تر می­کند.

...